Friday 11 February 2011

Millionaire In The Making...Siapa Nak Ikut...? Anda Adalah Jutawan Seterusnya

Pada tanggal 9 Februari 2011, sekali lagi saya telah melangkah setapak lagi ke hadapan untuk menimba ilmu..Kali ini saya sekali lagi didedahkan oleh leader-leader EMPOWER ~ UNSTOPPABLE untuk menghadiri seminar Inspirasi Bersama Mentor..Ramai ahli EMPOWER yang datang dan juga team-team UNSTOPPABLE yang lain...Ada yang datang dari Johor, Terengganu, Kedah dan Singapura...Yang dari Indonesia dan Bangladesh pun ada...Speaker ini adalah idola utama saya...Beliau ialah Cikgu Ahmad Amirudin...Setahu saya, untuk menghadiri majlis-majlis ilmu sebegini biasanya akan dikenakan bayaran dalam RM1300 - RM1500...Tetapi, seminar ini dilangsungkan setiap hari Rabu dan ianya secara PERCUMA...Alangkah ruginya kalau sesiapa yang terlepas peluang ini...atau mereka yang masih BANYAK ALASAN...
Topik yang dibincangkan pada malam itu ialah CHANGE YOUR LIFE IN 30 DAYS...Banyak ilmu-ilmu yang saya belajar di sini dan ianya tidak terdapat di dalam mata pelajaran pendidikan formal...Setiap patah perkataan yang diucapkan oleh beliau adalah ilmu yang tidak harus dipandang enteng...saya bukanlah nak mengagungkan sangat beliau ni, tetapi saya berasa amat bertuah kerana semuanya saya perolehi secara PERCUMA..tiada apa yang lebih murah selain dari PERCUMA....



Saya juga dapat menaikkan lagi aura dan semangat saya untuk merancang strategi di dalam perniagaan ini...Semuanya di dalam perancangan saya...



Beginilah keadaan sebelum majlis bermula...jam 8 malam kerusi dah penuh...Majlis bermula pada jam 9.30 malam...



Saya bersama rakan-rakan UNSTOPPABLE yang lain..Terima kasih UNSTOPPABLE kerana memberi pendedahan ini...Matlamat utama UNSTOPPABLE ialah membimbing kita menuju ke arah kebebasan kewangan...Individu di sebelah saya ialah saudara Amin..

Setelah selesai majlis, saya sempat bergambar dengan salah seorang jutawan senyap yang sukses melalui perniagaan ini iaitu Mejar Mazli...Beliau adalah seorang yang amat kelakar...Masa nak ambil foto ni, beliau sempat lagi bergurau : " Dik, kita posing baring lagi sempoi...!! Ada berani..??" ha ha ha...Walaupun telah bergelar jutawan, beliau masih lagi bekerja..Siapa kata kalau kita kaya akan lupa diri....? Kalau lupa diri tu, silap sendiri la...


Di bawah adalah sedutan videoklip di akhir majlis..


Sebelum saya menyertai UNSTOPPABLE, saya kurang keyakinan diri apatah lagi nak berucap di depan orang ramai...


Tetapi kini, saya bercakap tak henti-henti sebab terlalu banyak benda kat dalam kepala...meluru-luru nak keluar ke hujung bibir..


Dan hari ni saya dah boleh berucap di khalayak ramai dan memberi latihan kepada ahli-ahli baru...Kesemuanya adalah hasil usaha saya sendiri untuk berubah dan dibantu oleh leader2 Empower yang rata-ratanya telah memperolehi kebebasan kewangan...Motivasi diri saya telah bertambah dan akan meningkat naik...Insyaallah...!!! 


Ramai orang takut nak keluarkan modal...macam-macam alasan yang diberi...Modal tak ada sebab mereka sendiri yang mintak...ungkapan di mulut adalah satu doa...tapi kalau shopping ada plak duit...hmmm...Macam-macam alasan manusia sekarang ni...Nak dapat duit RM100,000 tapi nak korbankan duit seciput RM1000 pun tak nak...

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Grants For Single Moms