Tuesday 12 October 2010

Anda Masih Lagi Nak Menafikan Kemampuan Internet...??? Kalau Nak Nafikan, Jangan Baca Entri Ni....

Saudara dan saudari....


Allah tak SMS kita...Allah tak email kita...Allah tak telefon kita...tetapi apa yang Allah buat untuk kita wahai saudara saudari sekalian...? Allah menggerakkan hati kita untuk mengintai peluang....ada sejenis Syaitan di hati kita yang selalu menafikannya walhal kita tahu ianya adalah peluang untuk meningkatkan taraf hidup....


Saya juga seringkali membuang flyers-flyers sebelum ini...sama juga juga seperti kalian ( barangkali )....pernah juga saya buang depan2 dengan si pemberi flyers tu....
tapi hakikatnya, dia lebih mulia dari saya...dia lebih rajin dari saya...dia lebih bersungguh-sungguh mengejar kejayaan....Tak dinafikan bahawa saya hanya memandangnya dengan sebelah mata sahaja....sebab apa? Sebab saya menyangka dengan jawatan dan gaji  lumayan yang saya perolehi sekarang, saya telah berjaya......tetapi pada hakikatnya TIDAK...pernah juga saya nak menelefon semula orang yang menghantar flyers ke dalam peti surat saya, tetapi entah kenapa hati saya selalu mengatakan yang benda-benda ni semuanya MENGARUT...!!! Walhal saya tahu jalan tu Allah dah tunjukkan....Terlalu cepat saya membuat penilaian terhadap flyers tersebut tanpa memahami jalan ceritanya cara nak keluar dari kesempitan wang....


Tapi itu 5 tahun yang lalu....sekarang saya dah terhantuk...barulah saya sedar bahawa saya telah membuang masa saya dengan mengkayakan orang lain....tetapi, alhamdulillah, rumah tangga saya tak pernah bertengkar pasal wang walaupun duit selalu negatif.....saya sedar bahawa journey saya jauh lagi....saya dikurniakan anak kembar yang kini berusia 3 tahun....dengan keadaan sekarang, saya takut untuk memikirkan masa depan anak-anak saya.....anda boleh melawat blog saya DI SINI......Saya tak malu nak katakan di sini bahawa blog ini adalah kepunyaan Papa Hero....Bagi Fan ( pembaca tegar ) blog saya tu, memang mereka dah kenal saya sekeluarga sangat2...Sayalah pemilik kucing yang dipotong kaki tu....Sayalah yang mengutipnya di tepi jalan.....Nak bagi kucing makan pun kadang-kadang kena catu....( kadang-kadang jer, he he he )....Saya juga bercadang untuk menubuhkan Pusat Penempatan Haiwan Terbiar satu hari nanti...Insyaallah jika diizinNya....


Saya telah sedar bahawa keegoan tidak membawa makna langsung....baru saya sedar yang selama ini saya tidak memberi peluang kepada diri sendiri untuk berubah.....Selama ni, saya hanya mengikut cakap orang yang gagal....saya pernah nak join bisnes ni dulu, tetapi kawan saya memberitahu yang ada kawannya dah lingkup...jadi, ianya membuatkan saya takut untuk berhijrah...jadi, saya ambil keputusan untuk bekerja makan gaji...pada pemikiran saya, kerja makan gaji lebih selamat dan lama-kelamaan gaji akan naik juga....


Ternyata tanggapan saya tu salah sama sekali...keadaan sudah menampakkan seakan menghimpit....dengan muhasabah dan menghisab diri, saya akur akan kesilapan saya selama ni....Setelah dibimbing oleh ORANG YANG BERJAYA DI UNSTOPPABLE, saya merasakan diri ini terlalu lemah....manakan tidaknya...saya lihat anak-anak muda Melayu yang lebih muda dari saya sangat berjaya dalam hidupnya...mereka mempunyai kebebasan kewangan.....pendapatan mereka masuk setiap hari dengan teknik dan skill yang dipraktikkan....


Sebelum ni, saya selalu mengatakan selalu tak ada masa.....kalau masa tak ada, sudah semestinya duit pun tak ada....saya selalu mengatakan bahawa modal tak ada.......tetapi, berdasarkan pengalaman hidup yang lepas ketika kereta ditarik kerana tertunggak 3 bulan, saya boleh dapatkan RM2500 dalam masa 3 hari atas bantuan rakan-rakan....Persoalannya :


1 ) Bagaimana saya boleh mendapatkan wang sebanyak itu dalam tempoh singkat? ( Sebab saya betul2 target nak dapatkan jumlah wang yang tertunggak iaitu RM2,500....)


2 ) Bagaimanakah keadaan kita semasa berusaha nak mendapatkan pinjaman wang itu...? ( Sudah tentu soal jawatan dan gaji yang lumayan dah tak difikirkan lagi sebab asyik fokus kat RM2500 tu dan terpaksa tebalkan muka kat kawan-kawan dan keluarga )


3 )  Kita seolah-olah tak percaya yang kita akan mendapat wang sebanyak itu dalam tempoh yang singkat...( walaupun dengan deraian air mata ).....Mengapa tak percaya...? Anda dah pegang pun duit tu....


Berdasarkan  item No 1 di atas, dalam bisnes ni kalau kita target 3 hari dapat RM5k rasa-rasanya dapat tak....? Nak dengan Tak Nak jer.....


Tetapi, wang tersebut hanya digunakan untuk membayar HUTANG....Orang lain telah mendapat manfaat dari kesengsaraan anda.....


Nampak tak saudara saudari sekalian...? Bagi mereka yang tak pernah keretanya ditarik mungkin tak merasa keadaan ketika itu....Tow Truck sahaja RM600 kena pow...mana nak cekau duit...? memanjang tak ada masa jer, duit pun memanjang takde...Kereta mahal plak tu...hu hu hu...Malu ke tak malu masa tu...? Ha, baru tahu malu.....padan muka aku....


Inilah di antara pengalaman benar yang telah saya alami satu ketika dahulu....Fikirlah, bagaimana saya boleh dapatkan RM2,500 dalam masa 3 hari, tapi untuk bayar hutanglaa...he he he ....alangkah bagusnya kalau duit tu milik saya....


Zaman sekarang cukup canggih saudara saudari sekalian....dunia telah berubah dengan mendadak....Potensi internet memang tak dapat disangkal lagi, malahan ada di antara manusia yang NAK TAHU memperolehi natijahnya...contohnya Irfan khairi, Dr Azizi Ali dan tak kurang juga ahli-ahli UNSTOPPABLE yang telah menjadi jutawan...Nampak tak kalian semua..? Tiada siapa yang boleh menghalang internet...malah, tahap pencapaian pelanggan di internet hampir boleh meliputi keseluruh dunia.....Internet sangat cekap, pantas dan sangat-sangat berkesan....Kita ada contoh seperti Ebay, Amazon, Pay Pal dan sebagainya...Mengapa tidak kita gunakan sebaiknya....? Tiada benda yang lebih murah melainkan PERCUMA...Kat ofis pun anda boleh buat...pakai la line internet opis tu banyak mana pun...silap-silap, boleh claim O.T lagi...hu hu hu....Anda hanya perlu mengadap komputer untuk menjana pendapatan lumayan...cuma NAK TAHU DAN TAK NAK TAHU JER....jika anda bijak dan kreatif, tak mustahil anda boleh menjadi JUTAWAN...!!!! Kalau tak jadi jutawan pun, sekurang-kurangnya anda mempunyai kebebasan kewangan....dahsyat tu....Ada teknik dan skill yang akan diajar oleh UNSTOPPABLE....


MANFAATKAN FACEBOOK ANDA TU SEBAIK MUNGKIN...FREE JER PAKAI FACEBOOK NI...


Bagaimanakah Perasaan Menjadi Jutawan?


Agak-agak seronok ke tak...? Kenapa tak nak jadi jutawan...? Jalan dah ada, teknik dan skill dah diajar, tinggal NAK BUAT jer....nampak tak kalian semua...?


Kalau kereta kita dilanggar atau melanggar kereta orang lain, punyalah tegang urat leher semata-mata tak nak keluar duit...malah, ada yang kena pukul hanya kerana minta ganti rugi....usah andaikan anda ni jutawan....cukuplah setakat anda bebas kewangan...tak payah nak bertegang leher....anda hulur jer kan mereka tu...kan dah setel...


Apa-apapun, soalan kereta kena langgar tu hanyalah perumpamaan.....saya menulis artikel ni sebab nak ajak kalian semua keluar dari kesempitan yang semakin hari semakin menghimpit...usah nafikan....


Pensyarah yang cerdik pandai akan nampak bodoh bila tak ada duit...tapi mat despatch yang berjaya dalam UNSTOPPABLE ni nampak lebih hensem dengan BMW ( beli cash ) sebab dia berduit....


Fikir-fikirkanlah....saya adalah di antara orang yang mengizinkan diri sendiri untuk berubah....Allah pun tak boleh ubah kita kalau kita tak ubah diri kita sendiri....saya bersedia untuk menghulurkan tangan kepada kalian semua dan kita sama-sama BUAT SAMPAI JADI....pendapatan satu hari masuk RM2k...siapa nak bagi...? Betul tak...? Kalau masih nak nafikan tentang potensi internet, tu bukan buta I.T...tu buta hati...he he


Wallahualam....

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Grants For Single Moms